Een Succesvol LinkedIn profiel: Waarom?  

linkedin-solliciteren-blog

LinkedIn wordt een steeds succesvoller Social Media platform. In de eerste instantie werd het platform gebouwd met het idee dat vakmensen de nieuwste innovaties rondom het vak met elkaar konden uitwisselen. Echter is het belangrijkste doel van het platform verandert naar dat mensen gebruik kunnen maken van elkaars (zakelijke) netwerk. Om deze reden wordt LinkedIn tegenwoordig ook gebruikt door mensen die zich willen profileren voor een carrière loopbaan. Waarom werkt dit platform in je voordeel wanneer je solliciteert? En, hoe profileer jij je op een juiste manier op dit deze sociale media?

Waarom werkt een LinkedIn profiel in jouw voordeel?

Netwerk onderhouden

Anders dan Facebook connect je op LinkedIn voornamelijk met professionele contacten. Wanneer je een netwerk op deze website hebt verzameld kan je deze onderhouden door te reageren op elkaars updates en door elkaars vaardigheden te onderschrijven.

Nieuwe contacten

LinkedIn is het platform om nieuwe zakelijke contacten te leggen. Het platform is ook gemaakt om gebruik te maken van elkaars netwerk en via je eigen netwerk nieuwe connecties te maken. Je kan hierdoor gebruik maken van dit netwerk wanneer je op zoek bent naar een (nieuwe) baan.

Gevonden worden door potentiële nieuwe werknemers/werkgevers

Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Als jij een profiel hebt op deze sociale media heb jij deze vraag vast een keer in je mailbox gekregen. Wanneer je op zoek bent naar een nieuwe baan is dit platform een handige tool om een leuke job te vinden en gevonden te worden door recruiters. Op LinkedIn kan je makkelijk naar trefwoorden en functies zoeken. Zo kunnen werknemers makkelijk naar functies zoeken en vinden werkgevers nieuwe werknemers door de juiste zoekwoorden op de profielen. Met de juiste zoekwoorden in jouw beschrijving vinden recruiters jou makkelijker wanneer zij op zoek zijn naar kandidaten. Je kan bijvoorbeeld trefwoorden zoals uitdaging of beschikbaar in je beschrijving verwerken.

Jezelf naar voren brengen

Door actief dingen te delen en posten zet je jezelf in de spotlight en breng je jouw profiel meer onder de aandacht van jouw connecties, connecties van connecties en potentiële werkgevers. Op deze manier kan je ook laten zien wat jouw vaardigheden zijn, wat is jouw expertise?
Bedrijven kunnen gepromoot worden door de bedrijfsprofielen die je kan aanmaken.

Iemand die actief is op de LinkedIn door berichten te delen en op posts te reageren komt meer in beeld. Je kunt je op deze manier goed profileren. Kijk ook eens naar jouw profiel, is het volledig of kunnen er nog wat vaardigheden bij? Een compleet profiel is een goed CV.

 

  • Blog

^

^

Deel dit bericht!