De selectieprocedure bij Go:Office "we helpen je om te zorgen dat je een maximale kans van slagen hebt"

Stel, je wordt door Go:Office gebeld met de vraag of je interesse hebt voor een bepaalde vacature. Na het telefonische gesprek ben je enthousiast geworden en maak je een afspraak voor een kennismakingsgesprek bij ons op kantoor. In deze blog leggen we uit wat het kennismakingsgesprek inhoudt, hoe de verdere selectieprocedure bij Go:Office verloopt en hoe je je hierop het beste kan voorbereiden.

  1. De bevestigingsmail

Na het telefoongesprek sturen wij je altijd direct een bevestiging van de afspraak per e-mail. Hierin staat de exacte tijd, de datum, de vacature omschrijving, de naam van de opdrachtgever en de bijbehorende website.

Tip: Als de mail niet binnenkomt kijk dan ook even in de spambox of in de map met ongewenst mail.

  1. De voorbereiding

Lees de vacatureomschrijving en de website van de opdrachtgever goed door en stel jezelf de volgende vragen:

  • Wat spreekt mij aan in de vacature?
  • Ken ik de opdrachtgever en waarom wil ik daar werken?
  • Wat wil ik in de beoogde functie bereiken?
  • Zijn er zaken die ik van de recruiter wil weten met betrekking tot de vacature en de opdrachtgever?
  1. Het kennismakingsgesprek

Het gesprek duurt ongeveer drie kwartier en het doel van het gesprek is tweeledig: We willen weten of je voldoende bent gemotiveerd en of je geschikt bent voor de vacature. Daarnaast overleggen we aan het eind van het gesprek of jij nog steeds geïnteresseerd bent in de organisatie en de vacature. Het gesprek wordt meestal als volgt opgebouwd:

  • Allereerst word je CV uitgebreid doorgenomen. Welke studie doe je of heb je gedaan, welke werkervaring heb je en wat zijn je nevenactiviteiten. We kijken met name welke zaken opvallen in je CV. Zijn er hiaten, waarom heb je bepaalde keuzes gemaakt en is je ervaring relevant voor de beoogde vacature.
  • Hierna is er aandacht voor de soft skills. Wij vinden het niet alleen belangrijk dat er een goede match is als het gaat om opleiding, werkervaring en beschikbaarheid. We zoeken ook de welbekende ‘click’. Want in de voorbereiding hebben we al gezien dat je voldoet aan de basiseisen, maar we weten nog niet of je past binnen het team of binnen de afdeling. Met een aantal persoonlijke vragen proberen we daar achter te komen. Hierop hoef je je niet te voorbereiden maar zorg dat je jezelf bent.  Geef eerlijk antwoord en probeer gewenste antwoorden te vermijden.
  • Vervolgens zullen we een uitleg geven over de vacature en de opdrachtgever. Hier is ook ruimte om vragen te stellen.
  • In de afronding van het gesprek vragen we nog naar eventuele vakanties, salariswensen, opzegtermijn bij de huidige werkgever en je beschikbaarheid. En heel belangrijk: we spreken met je af wat de vervolgstappen zijn. Word je voorgesteld bij de opdrachtgever of zijn we er tijdens het gesprek achter gekomen dat je op een andere plek toch beter zal slagen.
  1. Het vervolg

Als we je gaan voorstellen dan betekent dit dat wij jouw CV en een persoonlijke toelichting opsturen via de e-mail naar de opdrachtgever. In de persoonlijke toelichting geven we aan waarom wij vinden dat jij in aanmerking komt voor de vacature. Als de opdrachtgever interesse heeft in jouw profiel dan krijg je dat telefonisch via ons te horen. Soms heeft de opdrachtgever aanvullende vragen en in bepaalde gevallen vragen we je of je een persoonlijkheidsscan wilt invullen.

De vervolgstap is dat je op sollicitatiegesprek komt bij de opdrachtgever. Wij zullen je hierop voorbereiden. Je krijgt te horen met wie je een gesprek hebt, wat diegene belangrijk vindt en welke vragen je het beste wel en niet kan stellen. Kortom, we helpen je om te zorgen dat je een maximale kans van slagen hebt.

  1. De afronding

Na afloop van het sollicitatieprocedure (kan uit meerdere gesprekken bestaan) bij de opdrachtgever krijg je via ons te horen of je wel of niet bent aangenomen. Bij de onderhandeling over de arbeidsvoorwaarden zullen wij je als betrouwbare partner adviseren. De selectieprocedure bij Go:Office

Het kan zijn dat je wordt afgewezen, dat is jammer, maar je bent een ervaring rijker en je hebt ervan geleerd. Je weet nu wat je te wachten staat en de volgende keer is je kans op succes groter geworden. In dit laatste geval krijg je van ons nog een geautomatiseerde mail met de vraag of we je gegevens langer in onze database mogen bewaren. We kunnen je dan in de toekomst benaderen als we een vacature hebben waarvoor we denken dat je geschikt bent. De selectieprocedure bij Go:Office

Lees ook: Hoe ga jij om met een sollicitatie afwijzing?

 

  • Blog