Generatie Z, ook wel de digitale generatie, treedt nu als starter de arbeidsmarkt binnen. Deze generatie heeft andere belangen dan de generaties voor hen. Wie is generatie Z, en wat vindt deze generatie belangrijk? Je leest het in dit blog.
Wie is generatie Z?
Geboren tussen 1996 en 2015; ook wel de digital natives genoemd. Generatie Z is opgegroeid in een digitale wereld waarbij het gebruik van een smartphone niet meer weg te denken is. Deze digital natives scrollen uren op social media, maar ook solliciteren via social media is voor deze generatie helemaal niet gek. Generatie Z is ambitieus, leergierig, gemotiveerd en snel; binnen niet meer dan 8 seconden weten zij de interessante onderwerpen te filteren.
Wat vindt generatie Z belangrijk?
Generatie Z is een aantrekkelijke doelgroep voor organisaties. Om deze generatie aan jouw organisatie te binden is het nuttig om stil te staan bij wat deze generatie belangrijk vindt. Welke belangen hebben ze en waar zoeken ze een organisatie op uit?
Flexibiliteit
Hard werken? Ja zeker! Maar deze generatie vindt het prettig een goede balans tussen werk en privé te hebben. Ze waarderen het als een organisatie de mogelijkheid biedt hybride te werken en flexibel omgaat met werktijden.
Veilige omgeving
Deze ambitieuze generatie werkt graag in een stabiele en veilige organisatie waar ruimte is voor ontwikkeling. Een positieve werksfeer is erg belangrijk en zorgt ervoor dat deze generatie zich op zijn gemak voelt, waardoor ze zich beter kunnen ontwikkelen.
Ontwikkelingsmogelijkheden
Generatie Z is continu bezig met ontdekken en ontwikkelen en wordt daar graag in begeleid. Persoonlijke begeleiding, leren van collega’s, of het volgen van een cursus of opleiding; deze kansen pakken ze graag met beide handen aan.
Go:Office & generatie Z
Door ons aan te passen aan de generatieveranderingen op de arbeidsmarkt weet Go:Office Recruitment al ruim 10 jaar lang de beste matches te vinden. Benieuwd hoe wij generatie Z voor jouw vacature kunnen bereiken? Neem contact met ons op.